مقر انجمن موکب‌های حسینی در کربلا به آتش کشیده شد  
کد خبر: 3871157
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵

مقر انجمن موکب‌های حسینی در کربلا به آتش کشیده شد  

گروه بین‌الملل ــ تعدادی از عناصر نفوذی و آشوبگر شامگاه یکشنبه، 22 دی‌ماه، با حمله به مناطقی در کربلا، اقدام به آتش‌ زدن مقر انجمن موکب‌های حسینی کردند.

آتش زدن هیئت موکب‌های حسینی(ع) در کربلا 

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «الفرات نیوز»، یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد: گروه‌های نفوذی شامگاه یکشنبه، 22 دی، به مغازه‌های شهروندان در کربلا حمله کردند و یکی از رستوران‌های این شهر را آتش زدند. همچنین آنان مقر انجمن موکب‌های حسینی استان کربلا را نیز به آتش کشیدند.
 
وی افزود: تیم‌های دفاع مدنی (غیرنظامی) کربلا تلاش کردند این آتش‌سوزی‌ها را خاموش کنند. این در حالی است که گروه‌های معترض با پرتاب کوکتل مولوتوف به سوی نیروهای امنیتی سعی در تشدید اوضاع داشتند. همچنین، گروه‌های خشونت‌طلب دیشب به ساختمان استانداری کربلا حمله بردند که نیروهای امنیتی تلاش کردند با استفاده از گاز اشک‌آور و بمب‌های صوتی آنان را متفرق سازند.
 
برخی خبرها هم حاکی است که ساختمان سازمان «بدر» در استان کربلا دیشب به آتش کشیده شد. در خبری دیگر، منابع امنیتی عراقی اعلام کردند که خبرنگار خبرگزاری فرانسه در کربلا از سوی افراد ناشناس ربوده شده است.
 
این منبع عراقی که به نامش اشاره‌ای نشده است، گفت: افراد مسلح که سوار بر خودروی شخصی بودند «سلمان الیاسری»، خبرنگار خبرگزاری فرانسه، را از مقابل رستوران «السید» در مرکز استان کربلا ربودند.
 
در بصره نیز یک منبع امنیتی اعلام کرد که تظاهرات‌کنندگان در منطقه تجاری این شهر تظاهرات به راه انداختند.
 
سومین دور اعتراضات در عراق از جمعه (۲۰ دی‌ماه) آغاز شد که نشانه‌هایی از حرکت‌های خشونت‌آمیز و مسلحانه دارد.
 
این خشونت‌ها به‌ویژه در جریان اعتراضات خیابانی استان‌های ذی‌قار، بصره، کربلا و واسط در روزهای اخیر به طور محسوسی بروز داشته و اغلب آسیب‌دیدگان از نیروهای امنیتی عراقی هستند. البته خشونت مسلحانه از سوی باندهای جوکر مرتبط با سفارتخانه آمریکا در بغداد سازماندهی شده است.

انتهای پیام
captcha